Lean menedzsment képzés
A lean menedzsment az értékteremtő folyamatok stratégiai és operatív szintjének meghatározó formálójává vált az elmúlt években. (A nyugati szakirodalomban lean management-ként megjelenő kifejezést magyarul karcsú menedzsmentnek fordíthatjuk. A hazai szakemberek körében az angol elnevezés használatos.)
A képzés célja, hogy a résztvevők megismerjék a lean szemléletű folyamatfejlesztés és szervezetfejlesztés önálló gyakorlati alkalmazásának módszertanát.
A lean menedzsment célja a pazarlás minden formájának megszüntetése. A pazarlásoktól mentes folyamatok gyorsabbak, megbízhatóbbak, jobb minőséget eredményeznek és alacsonyabb költségek mellett működtethetők.
A lean kevesebb alkalmazottal, kevesebb eszközzel, kevesebb idő alatt és kevesebb helyet felhasználva, kevesebb erőforrással nyújt a vevőnek (több) értéket.
A lean megvalósítása öt stratégiai alapelven nyugszik.
A vállalati értékteremtés lényege a következőképpen ragadható meg:
• Érték: meghatározni a vállalat által nyújtott értéket
• Értékáram: a legjobb sorrendben felsorakoztatni az értékteremtő tevékenységeket
• Áramlás: mindenféle megszakítás nélkül elvégezni az értékteremtő tevékenységeket
• Húzásos rendszer: csak vevői igény alapján cselekedni
• Folyamatos fejlesztés: mindezeken a folyamatos fejlesztés szellemében javítani.
A Lean menedzsment rendszer bevezetésével alábbi eredmények várhatók:
• A vásárlói reklamációk és a selejtes áruk csökkenése
• Csökkenő gyártási költségek
• A piacváltozásihoz rugalmasan alkalmazkodó termelés
• A raktárkészlet drasztikus csökkenése
• A termelési folyamatokban lekötött anyagok, eszközök, tőke állomány csökkenése
• A termelési folyamatok ütemezésének optimalizálása
• A felesleges anyagmozgatás megszűntetése
• A nem értékadó tevékenységek minimalizálása
• A fölösleges papírmunkák megszűntetése
• Szervezettebb, tisztább, ergonomikusabb munkakörnyezet
• Gyáron belül felszabaduló munkaterületek
• Munkaerő jó kihasználása
• Javuló munkamorál
Qualifókusz